Guide

Värderingsbibeln

Allt du behöver för att komma igång med värderingsarbetet

I denna guide får ni ta del av det arbete som Diana Selguson, marknadschef och Hanna Eriksson, HR-chef på TB-Group har gjort med sina värderingar. Ett arbete som sträcker sig över tre år.

Innehåll

- Förarbetet

- Samarbetet mellan HR och marknad

- Val av strategi (Bottom up vs Top down)

- Hur de tog fram sin vision

- Värderingsövningar

- Användandet av normalfördelningskurvan

- Paradisön

- Lansering

- Implementering

Bakgrund

TB-Group har varit ett värderingsdrivet företag sedan starten 2017. Även om värderingarna alltid har funnits där, formulerades de inte tydligt från början. Men från dag ett fanns det en klar vision: Att bli Sveriges bästa arbetsplats.

Denna ambition har genomsyrat allt, från kulturen till människorna som anställts under åren. När företaget växte från att vara 10 anställda till 50 personer i två länder, insåg TB-Group att det var dags att formalisera sina värderingar.