Employer Branding
Vad är Employer Branding?
Employer branding är i grunden ditt företags rykte som arbetsplats. Det handlar om hur ni arbetar med employer branding för att attrahera rätt talanger och visa att ni är en attraktiv arbetsgivare och en fantastisk arbetsplats. Se det som marknadsföring, men istället för att rikta sig till konsumenter, riktar det sig mot potentiella och nuvarande anställda.
Att ha en välformulerad employer branding-strategi är en av de viktigaste investeringarna ett företag kan göra. Det handlar inte bara om att attrahera nya medarbetare, utan också om att skapa en arbetsplats där medarbetarna vill stanna och utvecklas. Ett tydligt EVP (Employer Value Proposition) stärker ert varumärke och gör att ni sticker ut som en attraktiv arbetsgivare.
Ett riktigt bra jobb som syns på sista raden.
Lönsamheten är nämligen högre på de företag där medarbetarna trivs och känner sig uppskattade.
Employer branding handlar därför inte bara om hur ert företag framställs som arbetsgivare – det handlar om att skapa en arbetsplats där man verkligen vill jobba hos er.
Det ultimata employer branding-verktyget
Med en Great Place to Work-certifiering visar ni svart på vitt att er arbetsplats är unik vad gäller det som betyder mest. Dessutom går Great Place to Work, världsledaren inom arbetsplatskultur, in och stärker ert employer brand ytterligare genom sitt erkännande.
Great Place To Work ❤️ Employer Branding
Som kund hos oss ingår hjälp från vår Employer Branding Studio, där våra skickliga marknadsförare, specialiserade inom Employer Branding, skapar content anpassad efter er målgrupp för att stärka ert arbetsgivarvarumärke. De tar fram allt från poddar, film, rekryteringsannonser, artiklar till inlägg i sociala medier.
På så sätt får ni hjälp att attrahera nya talanger och bygga en arbetsplats där människor vill jobba med employer branding tillsammans med er.
Employer Branding som ger effekt
Att vara Great Place To Work-certifierad är det mest effektiva sättet att ta makten över ert arbetsgivarvarumärke. Dessutom kommer det med en rad fördelar:
-
Förbättrad varumärkesstyrka som gör er mer attraktiva för potentiella anställda och kunder och en ännu mer attraktiv arbetsgivare.
-
Ökad uppmärksamhet i media och branschen, vilket leder till större synlighet och nya affärsmöjligheter.
-
Stolthet bland medarbetare som bidrar till ett högre engagemang och bättre resultat
-
Stärkta kundrelationer då kunder föredrar företag som är kända för att ta hand om sina anställda väl.
Vill ni veta mer om hur ni kan jobba med employer branding och följa steg för steg för att bygga en arbetsplatskultur i världsklass? Hör av er till oss.