Great Place To Works guide till

Den optimala hybrida arbetsplatsen

Det nya normala är här. Nu är det upp till varje arbetsgivare att skapa sin hybrida arbetsmodell utifrån verksamhetens och medarbetarnas bästa. 

Men hur ska vi tänka och vilka nya rutiner blir viktiga? I denna guide har vi talat med experterna: en arbetspsykolog, en beteendevetare, en forskare i arbetshälsovetenskap och en digital strateg samt Great Place to Works egna Maria Grudén. Här är deras tankar, tips och råd.

Innehåll:

  • Hur ser den perfekta fördelningen mellan att jobba hemifrån och på kontoret ut?
  • Hur minskar vi risken för stress?
  • Hur får vi alla att känna sig delaktiga och motiverade?
  • Vilka mötesrutiner blir viktiga?
  • Hur ersätter vi det sociala när alla inte är på kontoret?
  • Hur byggs en arbetskultur som präglas av tillit?

Samt två kundcase:

  • Ola Ringström, vd på SAS Institute Sverige, delar med sig av hur de kommer att organisera sig framåt
  • Peter Westford, vd för Navigio, delar med sig av hur de kommer att organisera sig framåt 

Medverkande:

  • Maria Grudén, vd Great Place to Work
  • Henrik Ladström, beteendevetare och expert på medarbetardigitalisering
  • Jens Näsström, arbetspsykolog som forskar om hybridarbete
  • Linda Widar, forskare i arbetshälsovetenskap som forskar om distansarbetets möjligheter och utmaningar för hälsa och ledarskap vid Högskolan i Gävle
  • Emelie Fågelstedt, digital strateg och medgrundare av nätverket Svenska Nomader

Ladda ner här

Great Place to Work Blogg